Istanbul

SIRISIVRI

Det är en mycket gåtfull stad jag tagit mig till detta. Dels såklart på ett praktiskt plan, små enkla vardagsbestyr som hur det egentligen går till när man ska försöka sig på att handla osv (ja när ska man pruta egentligen? prutar turkarna på allt?! det här ämnet gör mig galen…), men även på ett annat mer allmänt plan. Människorna, gatorna, byggnaderna, och framförallt atmosfären här är verkligen speciell, jag vet inte om gåtfull är det bästa ordet men det är det jag kommer på nu i alla fall. Üsküdar centrum är kanske den plats i Istanbul jag just nu besöker mest, och till en början kan det tyckas vara en lite kaotisk plats, särskilt då det byggs och renoveras ganska mycket och fullt sjå med bilar som tutar. Men det finns en säregen gåtfull charm över allt här som jag verkligen blir berörd av, och som fascinerar mig mycket…

View original post 79 more words

Leave a Reply

